Även i de fina salongerna

21 september 2011

Fick ett tips av en kollega (tack Per) om ett arrangemang i Helsingborg. Inte för att han trodde att jag skulle åka dit, men för att det är intressant att notera:
Även i sammanhang där marknadsekonomi och tillväxt har varit heliga kor börjar det bli ok att tala om att detta inte längre är hållbart.

Titeln på föredraget av Paul Gilding är ”Not a recession – The end of growth”.

Läs de korta orden om hans föredrag. Gärna mer än en gång! De tål att landa ordentligt.
Han talar om att ”Business as usual is dead” och det kanske minst lika provocerande ”the end of shopping”

För den som är i närheten är det Dunkers Kulturhus i Helsingborg 23/9 som gäller.

Marknadsföreningen i Göteborg har anlitat mig för sitt Konvent Framtid den 30 september.
Utan att jämföra mig med Paul Gilding: jag kommer att göra mitt bästa för att svära i kyrkan och ge ett svårsmält budskap.

Previous post:

Next post: